Ga naar hoofdinhoud

LinkedIn alleen B2B? Onzin!

LinkedIn puur een B2B platform? Onzin.

En daarom voor veel bedrijven en ZZP’ers een gemiste kans. Want waar het om gaat is CONTEXT. Wat dat bepaalt of je boodschap relevant is. En de ‘context’ op LinkedIn is vooral werk gerelateerd.

Het toverwoord is: werkgerelateerde content

En dus er er naast posts over echte B2B producten en diensten ook plaats voor B2C producten of diensten…op voorwaarde dat de post zakelijk / werkgerelateerde is.

👉 LinkedIn is dus niet 100% B2B maar eerder B-2-BC (business 2 business context). 👈

Een paar voorbeelden. Je bent een coach die mensen helpt met stress klachten. Eigenlijk pure B2C zou je zeggen. Maar misschien heeft jouw doelgroep juist op het werk last van die klachten. Geen reden om dit dus niet op LinkedIn onder de aandacht te brengen.

Of wat dacht je van een slaapkliniek die een post wil plaatsen over de het feit dat veel mensen met slaap issues zich enorm vermoeid voelen tijdens het werk? Een personal fitness coach die vertelt over oefeningen die je juist achter je bureau kunt doen om zo de veel voorkomende rugklachten te voorkomen bij mensen die veel achter de computer zitten.

En zo zijn er talloze voorbeelden te vinden.

LinkedIn biedt dus ook kansen voor B2C

Allemaal strikt genomen producten of diensten die je als consument – B2C – afneemt maar wel degelijk werk gerelateerd kunnen zijn. Oftewel, als je het de juiste context geeft, enorm effectief op LinkedIn kan zijn.

Biedt jij dus B2C producten of diensten aan?
Denk dan na of jou aanbod eigenlijk op een heel logische, vanzelfsprekende manier vertaald kan worden naar een zakelijk of werkgerelateerde context.

En als dat eigenlijk prima gaat? Pak dan de kans die LinkedIn je kan bieden om social selling ook voor jouw bedrijf effectief in te zetten!

En weet je wat extra mooi is? Bijna iedereen laat die B2C kans liggen.

#linkedintips #linkedinpost #linkedinstrategy #sweetspot

Meer weten? Neem dan contact met ons op!