Ga naar hoofdinhoud

Adverteren op LinkedIn: de kracht van Account Based Advertising (of account based marketing ABM)

Of je nu op Facebook, Instagram, YouTube of…op LinkedIn adverteert, je doelgroep selectie / targeting is een van de belangrijkste succesfactoren. Account Based Marketing (ABM), in dit geval Account Based Targeting of Advertising – is een zeer effectieve advertentie strategie

LinkedIn Adverteren maar dan alleen gericht op bedrijven waar je écht mee om tafel wilt!

Adverteren op LinkedIn is geweldig interessant voor bedrijven die met hun organische content niet steeds in dezelfde vijver willen vissen! Toch zijn veel bedrijven – ook in de health – heel terughoudend als het om adverteren op LinkedIn gaat. Te duur? Nou, dat ligt er maar net aan. Want als een nieuwe B2B klant een waarde (LifeTimeValue) van misschien wel duizend of duizenden euro’s of meer waard is, dan laat je enorm veel kansen liggen als je niet op LinkedIn gaat adverteren.

Wat een enorm effectieve manier van ‘vissen’ op LinkedIn is niet met een grofmazig net maar met – bij wijze van – een harpoen! En die harpoen heet op LinkedIn ABM ‘Account Based Marketing’. Of eigelijk beter gezegd Account Based Targeting. Voor bedrijven en ja…ook voor kleinere bedrijven en soms ook voor zzp’ers kan dit een enorm rendabele strategie zijn.

Echter, veel bedrijven weten eigenlijk precies bij welke bedrijven ze ‘t liefst om tafel komen. Dan wil je wel leads maar geen lead van een DMU van bedrijf X maar juist van bedrijf Y. Nou….dan target je toch op basis van bedrijfsnamen en/of met hulp van een lijst aan prospects van je sales team? Want in dat geval kan #accountbasedmarketing super effectief zijn. Deze strategie kan zowel voor kleine bedrijven als grotere bedrijven interessant zijn omdat het doorgaans ook nog eens qua budget efficiënter is.

En stel je bent marketeer, dan is het ook wel eens gaaf om tegen sales te kunnen zeggen; “kom maar op met die lijst aan bedrijven, dan regelen wij dat de DMU’s van precies dié bedrijven de advertentie te zien krijgen!” Oftewel…draai die salefunnel gewoon om!

Wil je meer weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!
Let wel: wij werken alleen voor organisaties die zich bezig houden met het verbeteren van het fysieke of mentale welzijn van hun klanten. Van medical devices, zorg tot coaches en therapeuten.