Ga naar hoofdinhoud

Marketing automation

Schaalbaar groeien dankzij geautomatiseerde processen

Marketing automation

Schaalbaar groeien dankzij geautomatiseerde processen

Wat kan Marketing Automation voor Health & Wellbeing betekenen?

Als bepaalde marketing activiteiten of handelingen steeds terugkomen, dan kan het heel interessant zijn om te kijken of automatisering mogelijk is. Van geautomatiseerde emails rondom een webinar of cursus, chatbots tot de opvolging van leads.

Het doel van Marketing Automation is om uw potentiële klant of patiënt een aantal stappen automatisch te laten doorlopen. Dit kan uw organisatie enorm veel tijd besparen, maakt resultaten veel voorspelbaarder én vergroot uw schaalbaarheid. Marketing Automation maakt van uw online succes geen ‘toevallig geluk’ maar tot een voorspelbaar proces.

Ontwikkeling Sales Funnels

Aan de basis van campagnes en daarmee van Marketing Automation staat een helder inzicht in de salesfunnels die uw potentiële klanten of patiënten doorlopen. We brengen visueel in kaart wat alle stappen zijn die doorlopen moeten worden waarmee we inzicht krijgen in welke stappen in aanmerking om geautomatiseerd te worden.

Sweetspot Health & Wellbeing Sales funnels opzetten
Sweetspot Health & Wellbeing monitoring
Salesfunnel Forecasting & Monitoring

Zodra we uw salesfunnels in kaart hebben gebracht gaan we de KPI’s bepalen. We kijken naar wat we aan klantwaarde (Life Time Value) kunnen verwachten, wat we aan conversies etc. kunnen verwachten. Op deze manier kunnen we een forecast maken en kunnen heel helder zien waar mogelijke quick-wins zitten. Vervolgens gaan we de verwachtingen vergelijken met de daadwerkelijke data zodat we de campagnes en de geautomatiseerde marketing activiteiten kunnen aanpassen daar waar nodig.