Ga naar hoofdinhoud

LinkedIn Advertentie Tips: leadgeneratie met Document Ads. Super effectief!

LinkedIn Ads introduceert het nieuwe advertentie format ‘Document Ads’.

LinkedIn adverteren tips: Document Ads

Een super effectieve manier om op LinkedIn leads te genereren met je whitepaper!

Kijk…dit is wel een heel effectieve manier om leads te genereren! Sinds kort biedt LinkedIn ‘Document Ads’ aan.

👉 Wat zijn die ‘Document Ads’ ?

Nou simpelweg advertenties waarin je geen losse afbeelding of video plaatst maar waar je bijvoorbeeld een whitepaper of presentatie laat zien waar je doorheen kunt scrollen.

👉 Geef Sneak Peek van je whitepaper!

Als je het document (bv PDF of PPT) upload, dan bepaal je hoeveel pagina’s je wilt laten zien. Door eerst een zgn. ‘sneak peek’ te geven prikkel je de doelgroep zodat ze meer willen zien / lezen.

👉 Alles zien en downloaden? Leadgeneratie!

Wat je vervolgens kunt doen is dat als de kijker het volledige document wil zien of downloaden, dan ze dan eerst een leadformulier moeten invullen.

Een super manier om leads te genereren omdat je de doelgroep dus eerst wat ‘opwarmt’ met een sneak peek van je content.

En dat is dus écht anders dan bij een normaal Leadform Ad waarbij je in je afbeelding & tekst aangeeft dat je een waardevolle PDF (bv whitepaper) aanbiedt als het het leadformulier eerst even wilt invullen. Dan laat je vooraf dus eigenlijk niets van je PDF zien. Bij Document Ads laat je dus met een sneak peek eerst waardevolle content zien en dát maakt een groot verschil.

‼️ LET OP: de ‘document ads‘ zijn vrij nieuw en op dit moment alleen nog zichtbaar als je advertentie op mobiel bekeken wordt, maar dat zal ongetwijfeld snel veranderen en ook op desktop beschikbaar zijn.

Meer weten over LinkedIn Ads? Laat het me weten!

LinkedIn adverteren tips: Document Ads