Ga naar hoofdinhoud

5 LinkedIn Ads Tips

5 Tips bij het adverteren op LinkedIn

LinkedIn is een effectief platform voor bedrijven om te adverteren. Want nergens is de zakelijke doelgroep zo effectief te bereiken. Adverteren op LinkedIn kan enorm rendabel zijn, maar het is niet goedkoop! Een goede voorbereiding is daarom essentieel.

Hierbij zullen we enkele tips bespreken rondom het adverteren op LinkedIn

1. Bepaal je doelgroep

Voordat je begint met adverteren op LinkedIn, is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is en hoe je hen op het platform kunt bereiken. LinkedIn biedt uitgebreide doelgroeptargeting, waarmee je je campagne kunt richten op specifieke functies, bedrijven, opleidingsniveaus en geografische locaties. Door te weten wie je doelgroep is, kun je gerichter adverteren en een betere ROI behalen.

2. Bepaal je budget op basis van LTV voordat je gaat adverteren

Zoals met elk advertentieplatform, is het belangrijk om te overwegen hoeveel budget je voor LinkedIn-advertenties wilt uitgeven. LinkedIn biedt verschillende opties voor het instellen van je budget, van vast bedrag (Life Time Budget) tot vast dagelijks budget. Bepaal hoeveel je kunt uitgeven en hoeveel je bereid bent om te investeren om je doelen te bereiken. De klantwaarde (Life Time Value) van een klant speelt hierbij de belangrijkste rol. Als de deze minder dan € 2.000,- is, dan zijn LinkedIn advertentie campagnes doorgaans niet makkelijk rendabel te krijgen.

3. Kies de juiste advertentievorm :

LinkedIn biedt verschillende advertentievormen, bijvoorbeeld sponsored content. Advertenties kunnen als doel hebben traffic te genereren naar de website, zoveel mogelijk mensen uit je doelgroep te bereiken of concrete leads te genereren.

4. Meet en pas aan:

Het is belangrijk om de prestaties van je LinkedIn-advertenties te meten en aan te passen om ervoor te zorgen dat ze zo effectief mogelijk zijn. LinkedIn biedt uitgebreide analysemogelijkheden, waarmee je kunt zien hoeveel mensen uw advertenties hebben gezien en hoeveel er op hebben geklikt. Gebruik deze gegevens om te bepalen wat werkt en wat niet, en pas je campagne aan om ervoor te zorgen dat je het maximale uit uw budget haalt.

5. Adverteren? Het succes zit vaak in de follow up!

Veel bedrijven vergeten de follow up goed in kaart te brengen en te regelen. Wat gebeurt er bijvoorbeeld nadat je LinkedIn campagne een email adres en of telefoonnummer heeft opgeleverd? Wat is dan de volgende stap? En wie pakt het op (bellen, mailen, automation)?

Kortom, het is vooral belangrijk om te weten wie je doelgroep is, wat de klantwaarde is zodat je het juiste budget kunt bepalen, de juiste advertentievorm te kiezen, en een goede follow up als onderdeel van de sales funnel niet over het hoofd te zien!

Wil je meer weten?

Maak dan ‘n afspraak (klik hier)

Let op!
Deze video is een door A.I. gegenereerde video en bevat niet de daadwerkelijke stem van Rob Baijens. De uitspaak van bepaalde woorden kunnen niet geheel correct zijn.