Medical Devices – Healthcare: leads genereren met LinkedIn Advertenties
Adverteren op LinkedIn is voor veel ‘Medical Devices’ bedrijven nog onbenutte kans. En dat is echt zonde want door op LinkedIn de inspanningen tot organische berichten te beperken wordt vaak in dezelfde vijver gevist.
Leadgeneratie: meer inschrijvingen voor webinar, whitepaper download of demo
Dat bedrijven Medical Devices LinkedIn ontdekt hebben is duidelijk. Steeds vaker wordt er op basis van een content strategie met regelmaat gepost over ontwikkelingen, nieuwe product releases en webinars. De kwaliteit van de berichten is vaak prima en je ziet dat er de nodige zorg besteed is aan het bericht. Vaak een mooie mix van informatieve content met een wat commerciëlere insteek met bijvoorbeeld als doel een whitepaper te downloaden, aan te melden voor een gratis demo van product of software of een inschrijving voor een webinar. Kortom, leadgeneratie.
Meer leads? Vis niet steeds in dezelfde vijver!
Wat is nu het probleem? Nou, als je dit soort berichten alleen organisch plaatst dan ben je compleet afhankelijk van de mate waarin mensen uit je netwerk het artikel liken of delen. Want alleen dan is je oproep tot bv deelname aan een webinar ook zichtbaar buiten je eigen netwerk.
Wil je meer leads en meer grip hebben op het genereren van leads? Dan is de oplossing eigenlijk best simpel: ga adverteren!
Met de inzet van LinkedIn advertenties kun je heel gericht jouw ideale doelgroep bereiken die verder gaat dat het netwerk van het bedrijf (en het netwerk van mensen die er werkzaam zijn). Zo kun je heel effectief ook ‘buiten je eigen vijver gaan vissen’ om meer leads binnen te krijgen. Een enorme kans die veel organisaties in Medical Devices nog links laten liggen.
Maak gebruik van LinkedIn leadformulieren
Als je een advertentie op LinkedIn plaatst kun je deze – zoals de meeste advertenties – uit laten komen op je eigen landingspagina waar men zich bv kan aanmelden via een formulier (om naam & email te verzamelen). Maar, wat doorgaans veel makkelijker en vooral effectiever is, is de inzet van een LinkedIn Lead form. Dat is een formulier van LinkedIn zelf. Dit formulier opent automatisch zodra er op de advertentie geklikt wordt. Je doelgroep hoeft het LinkedIn platform dus niet te verlaten om naar je landingspagina te gaan. En dat geeft 9 van de 10 keer een hogere conversie én lagere kosten omdat LinkedIn liever heeft dat je hun eigen ‘native’ lead gen formulier gebruikt dan mensen van LinkedIn afhaalt om naar jouw landingspagina te gaan (waarmee ze LinkedIn verlaten). LinkedIn ‘beloont’ dit als het ware met meer zichtbaarheid voor je euro t.o.v. een advertentie die naar je eigen website linkt.
Wil je weten wat de 5 meest gemaakte fouten zijn bij het adverteren op LinkedIn? Vul dan het formulier hiernaast in en ontvang de gratis PDF die je enorm veel (leer-)geld kan besparen en meer leads gaat opleveren!!