Ga naar hoofdinhoud

LinkedIn Adverteren tips. Wat te doen bij een afgekeurde advertentie?

Je ontkomt er echt niet aan…
Als je vaak op LinkedIn adverteert is de kans groot dat je met afgekeurde advertenties te maken krijgt (geldt ook voor Facebook / Instagram). Soms – als je even kritisch kijkt – misschien wel terecht maar heel vaak onterecht! WAT MOET JE DOEN?

Als eerste is het goed even te begrijpen hoe het goed- of afkeuren werkt. Want dat gebeurt doorgaans geautomatiseerd (algoritme) omdat LinkedIn net als Meta (Facebook) niet voldoende mensen heeft om iedere nieuwe advertentie te beoordelen. Het probleem alleen is dat dit geautomatiseerde proces lang niet altijd goed gaat.

Ok. wat te doen bij afkeuring?

Adverteren op LinkedIn? Check het advertentiebeleid (ad policy)!

Als eerste is het goed om het advertentie beleid nog eens na te kijken. Dat kan namelijk per branche verschillen. Zo mag je in Health bv geen ‘onrealistische claims’ communiceren; soms een grijs gebied. Want dat je bijvoorbeeld als coach of therapeut niet mag zeggen dat je een gezondheidsprogramma hebt waarbij je bv 95% kans hebt op succes omdat je dat zo ongeveer in je praktijk ziet… dat is nog wel een beetje te begrijpen. Maar uberhaupt het noemen van percentages kan een ‘red flag’ voor afkeuring veroorzaken zelfs als dat echt aantoonbaar zo is. Het algoritme zal bij het noemen van percentages dus snel afkeuren, soms onterecht (wat misschien is jouw claim wel degelijk realistisch). Ook zijn er bepaalde producten die simpelweg niet toegestaan zijn om mee te adverteren.

Check ook de specificaties van de advertentie zelf, wat meer gaat over gebruik van HOOFDLETTERS in advertenties etc., maar ook merkgebruik (helaas…voor mij….want in je Ad copy schrijven dat je bv LinkedIn Ad expert bent mag niet vanwege de merknaam) etc. etc.

Als je het beleid nagelezen hebt kan dat ofwel reden zijn om je Ad even aan te passen voordat je om herkeuring vraag OF je ziet dat de afkeuring toch echt onterecht is. En dan kan het enorm schelen als je contact opnemen met de ‘echte mensen’ van LinkedIn dat je laat merken op de hoogte te zijn van ‘t advertentiebeleid. Dat geldt overigens ook bij afkeuringen op Facebook!

LinkedIn Ads, vergeet niet landingspagina te controleren.

👉 O ja, en vergeet niet dat LinkedIn niet alleen naar je advertentie kijkt maar ook naar je LANDINGSPAGINA !! Want die moet ook voldoen aan de regels. 👈
Zoals ook op Facebook heeft ook LinkedIn een hekel aan het direct doorlinken (dus een URL in je advertentie communiceren die direct redirect naar een andere URL), pop ups etc.
Kortom, je landingspagina moet ook gewoon goed werken en gebruiksvriendelijk zijn. Is dat niet het geval? Dan kan je advertentie dus afgekeurd worden, niet omdat je Ad niet voldoet maar je landingspagina volgens LinkedIn slecht is.

Advertentie beleid (Ad Policy): belangrijke links

Dit zijn de 3 belangrijkste links om bij afkeuring te bekijken – en beter nog – om ze vóór dat je een campagne opzet natuurlijk ook even doornomen hebt :)

https://lnkd.in/ev7e4kEF
https://lnkd.in/eC2b2Z2c
https://lnkd.in/etfehdNu

en specifiek voor health:

https://www.linkedin.com/help/lms/answer/a1320991

Adverteren op LinkedIn voor Healthcare: van medical devices, klinieken tot coaches? Sweetspot  – Eindhoven

Wil je meer weten over wanneer je nu wel of juist niet moet adverteren op LinkedIn? Neem dan even contact met me op.
Bij Sweetspot Health & Wellbeing in Eindhoven zijn we namelijk gespecialiseerd in het Search & Social Media voor bedrijven die producten of diensten aanbieden ter verbetering van fysieke of mentale gezondheid.
Van medical devices, medical software, klinieken, hulpmiddelen tot lifestyle coaches en therapeuten. Want online marketing voor Health & Wellbeing vraagt om gerichte kennis.

Wij helpen je met capaciteit en expertise op het gebied van LinkedIn Adverteren, Facebook – en Instagram Adverteren, email marketing, automation, content creatie, Google Ads (AdWords en YouTube Ads) en SEO.

#linkedinads #linkedinmarketing #socialadvertising #linkedin