Ga naar hoofdinhoud

Adverteren op LinkedIn: gebruik je het lead formulier? Hoe krijg je dan een werk email adres i.p.v. privé (bv @gmail.com)?

Adverteer je op LinkedIn (of ben je dat van plan) en wil je betere leads? Let dan even goed op. Overigens, dit geldt ook voor het gebruik van het Facebook lead formulier ⚠️  HET PROBLEEM:

Als je op LinkedIn adverteert om leads krijgen voor bv. je webinar, demo of PDF dan gebruik je misschien het geweldig effectieve LinkedIn lead formulier. Maar wat is het NADEEL van dit formulier? Nou, LinkedIn vult dat formulier deels automatisch in en haalt hierbij de gegevens uit het profiel zoals naam, functie maar ook het email adres ((!!) en plaatst dit dan in jouw leadformulier.

Heel handig want men hoeft alleen nog maar op ‘verzenden’ te klikken en binnen is die lead! Nadeel is dat veel mensen ooit hun LinkedIn profiel met een privé email adres hebben aangemaakt (bv een @gmail.com). Logisch. Wat is nu het probleem? Nou, de kans is dus groot dat LinkedIn dat privé email adres automatisch invult in het lead formulier en niet het zakelijke email adres. En dat kan in een B2B lead campagne soms best onhandig zijn want wellicht ontvang je liever zakelijke email adressen!

DE OPLOSSING

Heel simpel. Test in je campagne een leadformulier waarbij je het automatische email veld verwijderd en deze vervangt door een invoer-veld waar men het werk email adres ‘handmatig’ moet intypen (ipv het email adres dat LinkedIn dus automatisch plaatst). Dan is de kans dus véél groter dat je geen privé email adres krijgt maar een werk email adres.

Mogelijk is de conversie dan wel wat lager omdat men simpelweg wat meer moeite moet doen om een formulier in te vullen, maar het kan goed zijn dat de kwaliteit van de leads opweegt tegen de kwantiteit.

Kwestie van testen; het kan een enorm verschil maken in je resultaat onderaan-de-streep!!

Wil je meer weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!
Let wel: wij werken alleen voor organisaties die zich bezig houden met het verbeteren van het fysieke of mentale welzijn van hun klanten. Van medical devices, zorg tot coaches en therapeuten.