Ga naar hoofdinhoud

Coach of Therapeut: leads voor je webinar met LinkedIn Advertenties

Adverteren op LinkedIn is voor veel coaches & therapeuten nog onbenutte kans. En dat is echt zonde want door op LinkedIn de inspanningen tot organische berichten te beperken wordt vaak in dezelfde vijver gevist.

Meer inschrijvingen voor je webinar?

Dat ook coaches & therapeuten LinkedIn ontdekt hebben is duidelijk. Steeds vaker zien we dat er het besef is dat veel mensen – zeker nu er sinds COVID –  enorm veel thuis werken en vaak op LinkedIn kijken (zonder kans dat de baas mee-gluurt :) ). En dat maakt LinkedIn ook aantrekkelijk voor coaches en therapeuten die eigenlijk van mening zijn dat hun aanbod meer B2C dan B2B is. Maar ja, stel je bent een adem coach en wilt mensen helpen met stress reductie….dan is het zichtbaar zijn van je dienst tijdens werktijden minstens zo relevant als in ‘privé tijd’ .

LinkedIn adverteren is toch veel duurder dan Facebook Ads?

Ja dat is absoluut waar. Maar de context is anders en vaak ook de kwaliteit van de leads. En daar gaat het om. Waar je vooral op moet letten is de omzet (waarde) die een nieuwe klant de komende tijd gaat opleveren; de Life Time Value (LTV). Als stelregel kun je hanteren dat als een gemiddelde klant je meer dan € 1.000 oplevert dan kan de inzet LinkedIn Ads absoluut rendabel zijn!

Verkoop je dus alleen een losse cursus van € 69,- en biedt je verder geen vervolg product / dienst? Dan zou ik LinkedIn Ads links laten liggen maar je wel met organische content op LinkedIn aan de slag gaan. Maar stel dat je naast je ‘instap’ cursus van € 69,- ook nog een vervolgcursus aanbiedt van € 699,- en daarna nog meer? Als je dan dus richting die duizend euro aan omzet kruipt….dan is een test meer dan de moeite.

Waarom LinkedIn Ads als coach of therapeut in plaats van organisch?

Wil je meer leads en meer grip hebben op het genereren van leads? Dan is de oplossing eigenlijk best simpel: ga adverteren! Want met alleen organische berichten blijf je steeds in dezelfde vijver vissen van je eigen netwerk.

Met de inzet van LinkedIn advertenties kun je heel gericht jouw ideale doelgroep bereiken die verder gaat dat het netwerk van het bedrijf (en het netwerk van mensen die er werkzaam zijn). Zo kun je heel effectief ook ‘buiten je eigen vijver gaan vissen’ om meer leads binnen te krijgen. Een enorme kans die veel coaches en therapeuten nog links laten liggen.

Maak gebruik van LinkedIn leadformulieren

Als je een advertentie op LinkedIn plaatst kun je deze – zoals de meeste advertenties – uit laten komen op je eigen landingspagina waar men zich bv kan aanmelden via een formulier (om naam & email te verzamelen). Maar, wat doorgaans veel makkelijker en vooral effectiever is, is de inzet van een LinkedIn Lead form. Dat is een formulier van LinkedIn zelf en is vergelijkbaar met het Facebook formulier.

Het LinkedIn Lead Gen formulier opent automatisch zodra er op de advertentie geklikt wordt. Je doelgroep hoeft het LinkedIn platform dus niet te verlaten om naar je landingspagina te gaan. En dat geeft 9 van de 10 keer een hogere conversie én lagere kosten omdat LinkedIn liever heeft dat je hun eigen ‘native’ lead gen formulier gebruikt dan mensen van LinkedIn afhaalt om naar jouw landingspagina te gaan (waarmee ze LinkedIn verlaten). LinkedIn ‘beloont’ dit als het ware met meer zichtbaarheid voor je euro t.o.v. een advertentie die naar je eigen website linkt.

Wil je weten wat de 5 meest gemaakte fouten zijn bij het adverteren op LinkedIn? Vul dan het formulier hiernaast in en ontvang de gratis PDF die je enorm veel (leer-)geld kan besparen en meer leads gaat opleveren!!

Of neem even contact met ons op. Geheel vrijblijvend.