Ga naar hoofdinhoud

Coach of Therapeut: wil je meer leads voor bijvoorbeeld je webinar? Gebruik bij adverteren het Facebook leadformulier!

Als je een coach of therapeut bent en je wilt nieuwe klanten / patiënten weven door op Facebook / Instagram te adverteren dan weet je misschien wel dat de meesten mensen die je advertentie te zien krijgen, jou – en je programma of behandeling – helemaal nog niet kennen. Meer uitleg over wie je bent en hoe je kunt helpen is dan noodzakelijk om vertrouwen te krijgen. Een webinar of een gratis PDF met tips (whitepaper) is dan een effectieve strategie. En dus wil je dan met je advertentie campagne leads gaan genereren.

Reden 1 waarom je als coach of therapeut het Facebook leadformulier moet gebruiken: lagere kosten

Facebook heeft het liefste dat mensen zo lang mogelijk op hun platform blijven. En ja, je kunt zeker een advertentie maken waarbij men na een klik op jouw eigen website (landingspagina) terecht komt – sterker nog, de meeste adverteerders werken met een advertentie die op een landingspagina uit komt. Echter, in dat geval verlaten jouw potentiële coach of therapie klanten dus het Facebook of Instagram platform. En dat heeft Facebook (en Instagram) liever niet. Met die reden bieden ze adverteerders aan om gebruik te maken van het Facebook Leadformulier zodat je geen landingspagina meer nodig hebt. Klikt men op je advertentie dan wordt een Facebook formulier geopend waar men contactgegeven kan achterlaten (die grotendeels automatisch ingevuld zijn op basis van de gegeven die Facebook al heeft zoals naam en email). Facebook ‘beloont’ het gebruik maken van hun eigen leadformulier met meer bereik als zullen ze dat zelf doorgaans niet hardop zeggen :)

 

Reden 2 waarom je als coach of therapeut het Facebook leadformulier moet gebruiken: hogere conversie

Als je iemand vanuit de advertentie laat uitkomen op je landingspagina dan zullen veel mensen afgeleid worden door m.n. het menu en toch eventjes op je site willen rondneuzen. Niets mis mee toch? Nou, uit heel veel onderzoek blijkt dat die afleiding ervoor zorgt dat de conversie doorgaans veel lager is dan als er een leadformulier van Facebook gebruikt wordt want daar is geen afleiding (je kunt maar één ding doen en dat is het formulier invullen). Ook wij testen met regelmaat het Facebook (en Instagram-) leadformulier tegen landingspagina’s en zélfs als landingspagina’s helemaal ‘uitgekleed’ zijn van enige afleiding, scoort het leadformulier van Facebook 9 van de 10 keer minimaal 20% beter.

Advies: bij webinar of PDF download gebruik altijd het ‘native’ Facebook Leadformulier

Als ‘bonus’ reden om het formulier van Facebook te gebruiken is dat het ook nog een heel eenvoudig qua opzet is en je er geen nieuwe pagina met nieuw formulier voor aan hoeft te maken. Dus als je campagne er puur op gericht is om inschrijvingen voor je webinar (of PDF) te krijgen? Gebruik dan als eerste het leadformulier van Facebook en test pas later een eventuele landingspagina.

Wil je meer weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!
Let wel: wij werken alleen voor organisaties die zich bezig houden met het verbeteren van het fysieke of mentale welzijn van hun klanten. Van medical devices, zorg tot coaches en therapeuten.